Sunday, October 16, 2011

GURAU SENDA SUAMI ISTERI (PART 3)





Alkisahnya, aku dan isteri pergi ke kedai untuk membeli jadam (sejenis herba). Apabila tiba di kedai, tanpa turun dari kereta isteri aku bertanyakan kepada pakcik kedai yang kebetulan baru pulang dari menghantar tong gas dengan motorsikalnya.

Isteri : Pakcik, ada jual jadam tak?

Pakcik Kedai : Ape, Haji Adam? Pakcik tak kenallah. Pakcik pun menyewa di sini.

Isteri : Bukan.. Saya tanya ada jual jadam tak?

Pakcik Kedai : OOo... Badam. Ada, nak berapa?

Isteri : Bukan... Bukan badam. Saya tanya jadam.. Jaadammm...

Pakcik Kedai : Jadam? Sini tak jual jadam.

Isteri : Ok.. Takpelah pakcik.

Aduhai... Naik meleleh air mata aku gelak melihat gelagat pakcik kedai tu. Sekali macam cerita Seniman Bujang Lapok dah... Isteri Pak Mat Tempe yang sound trouble...

(Ps : Ops... Bukan nak gelakkan Pakcik tu, tapi apabila teringat kembali, memang lawaklah...)

Lihat juga ---> Gurau Senda Suami Isteri

Lihat juga ---> Gurau Senda Suami Isteri (Part 2)



Cerita aku sedikit lebih kurang macam cerita Pak Mat Tempe.. Hehe...

7 comments:

  1. aiyoo pakcik sound trouble plak.hehe

    ReplyDelete
  2. LYA : TU LA PASAL.. BERPOSAK MENANYA..

    ReplyDelete
  3. kecian dgn org kurang pendengaran ni kan...

    say sndiri takut sgt klu dah tua nanti benda tu terjadi...
    camana lah kite nak gurau senda dgn anak cucu...huhu

    ReplyDelete
  4. MAMANORIZ : YE LE.. MUNGKIN KITA DAH TUA NANTI PON SAMA... KALAU SEMPAT TUA..

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...