Monday, September 26, 2011

GURAU SENDA SUAMI ISTERI





Tatkala berada di rumah, si isteri mahu membuatkan air untuk si suami.

Isteri : Bang, nak minum apa?

Aku : Berapa kali abang beritahu, kalau nak buat air untuk abang, buat saja. Tak payah tanya nak air apa. Abang minum saja. Ma buat air suam pun abang minum.

Isteri : Kalau macam tu lain kali kalau abang pergi kedai makan, bila pelayan tu minta order nak minum apa, abang cakaplah macam tu juga.

Aku : ???? Aah, nanti abang beritahu pada pelayan tu, kau hantar saja air ape-ape. Tak payah nak tanya-tanya. Aku minum.

Selepas tamat berdialog si suami dan isteri tersenyum dan ketawa mengenangkan percakapan mereka sebentar tadi.

(Ps : Ini kejadian benar-benar berlaku. Baru je tadi antara aku dan isteri. Kira lawak jugaklah bagi aku. Kalau korang tak rasa lawak, terpulang...) :p

Lihat juga ---> Gurau Senda Suami Isteri (Part 2)

Lihat juga ---> Gurau Senda Suami Isteri (Part 3)

25 comments:

  1. sekali dia hantar air bateri.....menggelupur ler..hehehehe...gurau bro.....

    ReplyDelete
  2. AMRY : APE LA KO CAKAP CAMTU.. DIA AKAN BAGI AIR BATERI BILA AKU NAK KAWIN LAGI JE. HAHAHAH

    ReplyDelete
  3. hahaha...bukan la bro...maksud aku pelayan kedai tu....ada pula aku nak cakap bini ko yang bagi air bateri kat ko..huhuhu

    ReplyDelete
  4. AMRY : OOO... INGAT KO CAKAP ISTERI AKU.. HEHE

    ReplyDelete
  5. baiknya Puan Isteri.Encik suami minum yang tahu minum jgn lupa ucap *terima kasih* kat Puan isteri ye..^_^

    ReplyDelete
  6. lari topik gak...aku dah balas email hari tu..try tengok...kalau tak boleh buka,klik sekali lagi...

    ReplyDelete
  7. baikknyer air ape2 pun xkisahhh..pasni minum air kosong jer la hihi gurau jer :P

    ReplyDelete
  8. DEELA : BAGI SAYA, AIR KOSONG PUN TAK KISAH...

    ReplyDelete
  9. bgusla bro...xmemilih...senang isteri ko...

    ReplyDelete
  10. HAHHAA...

    kadang2 sya dan husben pun sengal cam tu gak...

    tpi niat kite sebenaranye baik kan..

    u sbgai husben mungkn kata , tak kisah apa air asal isteri buat semua leh minum...

    sya sbagai istri lak, nak baut air yg betul2 suami nak minum buakn sebarangan je...

    camno tu?

    ReplyDelete
  11. air yasin boleh tak??? hahahahah..

    p/s: same gak bile istri nak iron baju kje kan?? bang, sok nak pakai kemeja warna ape?? iron je kemeja warna ape2 pun hahahahhaa

    ReplyDelete
  12. Hahahaha...Betul gak tu. Lenkali klo minum kat kedai cakap jer mcm tu....ahaks...

    Saya kekadang tye gak suami nak air apa. Kang main buat tak kena plak ngan tekak dia.

    ReplyDelete
  13. FAIZ : MEMANG NAK LKASI ISTERI SENANG LE NI...

    ReplyDelete
  14. MAMANORIZ : YE TAK YE JUGAK ERK.. MANA TAU DIA TETIBA NAK MINUM KOPI TONGKAT ALI.. :p

    ReplyDelete
  15. SAHROM : AIR YAASIN PON OK.. AMIK BERKAT...

    ReplyDelete
  16. SAHROM : BAB BAJU AKU ADA MEMILIH SKIT.. KENA BGTAU.. :)

    ReplyDelete
  17. FIZA : MASING-MASING PUNYA SUAMI LAIN2 CITARASA...

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hargailah emosi seorang isteri yang inginkan 'jawapan balasan' mesra dari suami tatkala soalan sebegitu ditanye. kalau dikedai kopi boleh mesra bertanya dan menjawab...nape tak di rumah. Itu yang isteri mau sebenarnya...memang dia tak kisah nak BUAT air ape pun untuk suami tersayang...tapi isteri mau kemesraan itu ada.

      Delete
  19. hargailah emosi seorang isteri yang inginkan 'jawapan balasan' mesra dari suami tatkala soalan sebegitu ditanye. kalau dikedai kopi boleh mesra bertanya dan menjawab...nape tak di rumah. Itu yang isteri mau sebenarnya...memang dia tak kisah nak air ape pun...tapi isteri mau kemesraan itu ada.

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...