Tuesday, November 10, 2020

BERTEMANKAN KOPI O DALAM KEDINGINAN MALAM

 


Malam-malam begini aku suka menyendiri di belakang rumah sambil menikmati secawan kopi. Merasai kedinginan malam sambil mendengar pelbagai bunyi-bunyian alam.

Di sebalik tembok di hadapan aku ini adalah sawah padi. Sebelum aku naikkan tembok batu, aku dapat lihat dengan jelas saujana kehijauan sawah padi.

Aku suka lepak di belakang rumah ini kerana ingin mencari ilham dan ketenangan. Mencari ilham untuk menulis sama ada karya kreatif atau pun penulisan ilmiah. Namun kadang-kadang seram juga apabila terdengar bunyi-bunyi yang semacam dan menyeramkan.

Apabila terasa seram, segeralah aku masuk ke dalam rumah. Duduk di tepi sawah ni, macam-macam bunyi dapat didengari. Nak kata aku ni penakut, taklah juga, ada kalanya aku teringin juga nak melihat "sesuatu" yang belum pernah aku lihat.


No comments:

Post a Comment

Komen saja... Jangan segan-segan.