Thursday, February 9, 2017

SHELLOUT @ CENGKERANG SEAFOOD JUMBLE

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Dengan nama ALLAH yang MAHA PEMURAH lagi MAHA MENGASIHANI. Selawat dan salam buat nabi junjungan NABI MUHAMMAD S.A.W.

Memang sudah lama aku duk perati iklan-iklan dan gambar rakan-rakan dalam Facebook yang memaparkan makanan laut atau lebih dikenali sebagai shellout. Beberapa kali juga aku nak merasa, tapi asyik tak jadi sahaja, kalau keluar makan dengan keluarga, restoran yang satu tu sajalah yang kami kunjungi.

Sempena ulang tahun perkahwinan kami ke-9 pada 8 Februari semalam, kami pun pergilah ke sebuah restoran makanan laut yang menyajikan shellout di Kota Laksamana, Melaka. Nama restoran ini ialah CENGKERANG.




Menu yang kami pilih sudah tentulah shellout. Sudah memang teringin sangat nak merasa. Gambar di bawah ini merupakan set yang kami order. Set ni taklah banyak sangat, setakat nak makan 2 dewasa dan 3 orang anak-anak kecil, boleh lagi ni. 

Tak mahal manapun, cuma RM38.80, berbaloilah juga. Makanan pun sedap. Aku siap tambah nasi lagi. 


Kalau kebiasaannya apabila makan shellout, kita dapat makan ketam sekali, tapi set yang ni memang tiada ketam. Okaylah tu, kami anak beranak tak berapa teruja sangat nak makan ketam. Lagi pun, nak makan ketam ni leceh sikit.


Kalau kalian berminat nak cuba makan shellout, bolehlah bertandang di restoran ni yang terletak di Kota Laksamana, Melaka.




Ainnur Afiah dan Muhammad Fahim sangat teruja nak makan. Mereka pun suka makanan ni, tak pedas sangat.



2 comments:

Komen saja... Jangan segan-segan.