Monday, April 27, 2015

KUIH LAPIS @ GENGGANG


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Dengan nama ALLAH yang MAHA PEMURAH lagi MAHA MENGASIHANI. Selawat dan salam buat nabi junjungan NABI MUHAMMAD S.A.W.

Pastinya ramai yang suka makan kuih lapis atau dikenali juga sebagai kuih genggang. Nak membuatnya agak mengambil masa juga kerana perlu membuatnya berlapis-lapis. 



Kuih lapis kebanyakkan orang memasaknya dengan menggunakan loyang. Setelah masak dipotong-potong ikut ukuran segi empat. Tapi baru-baru ni, akak aku cuba membuatnya dengan menggunakan acuan. Nampak menarik! Sudah macam seperti agar-agar pula.



Betul tak nampak macam agar-agar? Tapi jangan terkeliru, ini adalah kuih lapis @ genggang yang sedap dimakan begitu saja. :)

4 comments:

  1. orang2 lama memang panggil kuih genggang
    dulu saya tak tau
    until 1 day ayah suruh beli kuih genggang. bila tercengang2 baru dia cakap kuih lapis hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. YE.. ORANG DULU SEBUT KUIH GENGGANG..

      Delete
  2. uikss... terer nya masak ni..mcm tak caya plak...haha
    nampak sgt menyelerakan tu..mesti anak2 suka..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. AKAK SAYA YANG BUAT NI.. BUKAN SAYA BUAT.. :)

      Delete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...