Thursday, November 20, 2014

GUNA TELEFON BIMBIT PUN BOLEH DAPAT DUIT


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Dengan nama ALLAH yang MAHA PEMURAH lagi MAHA MENGASIHANI. Selawat dan Salam buat nabi junjungan NABI MUHAMMAD S.A.W.

Rasanya kita tetap akan menggunakan telefon bimbit. Sampai bila? Kita sendiri pun tidak tahu. Tapi yang pastinya kita akan terus menggunakannya dan setiap bulan jugalah kita mengeluarkan duit untuk membayar bil / top up

Atas dasar SAMPAI BILA? SAMPAI BILA? Kita harus membayar bil / top up setiap bulan, aku telah mengambil peluang untuk menukar simcard yang aku gunakan kepada simcard Tone Excel yang telah diperkenalkan oleh seorang rakan.




Kenapa simcard Tone Excel? Dahulunya (bulan April 2014) aku mengambil keputusan untuk menukar ke simcard Tone Excel kerana hanya mahukan pulangan cash back 3% dari nilai yang aku top up setiap bulan. Ya.. Nampak 3% itu macam tak banyak, tapi apabila memikirkan sudah 12 tahun aku menggunakan telco XXXXX namun tiada apa pulangan yang aku dapat. Hanya dapat membuat panggilan, SMS dan melayari internet.

Aku fikirkan, aku akan menjadi sebagai pengguna biasa sahaja, namun dalam bulan berikutnya aku dapat memperkenalkan kepada beberapa orang kenalan dan mereka juga telah bertukar kepada Tone Excel.

Yang menjadikan Tone Excel ni lagi bagus ialah apabila rakan-rakan yang menyertai Tone Excel membuat pembelian top up, aku akan dapat komisen padahal aku tak jual top up pun. Mereka top up di mana-mana, tapi aku yang dapat komisen. Bukan sedikit nilainya, boleh mencecah sehingga 26% komisennya. Selagi mana kenalan itu menggunakan telefon dan top up, selagi itulah dapat komisennya.




Inilah contoh sebahagian data komisen top up yang aku dapat. Kalau nak tunjukan semua, memang takdanlah nak print screen banyak-banyak. Yang pastinya, setiap hari ada transaksi pembelian top up.

Berbaloi-baloi rasanya aku gunakan Tone Excel kerana kini aku tidak lagi keluarkan duit poket untuk membeli top up, aku hanya menggunakan kembali komisen yang aku terima dari Tone Excel untuk membeli top up. Siap berlebih-lebih lagi boleh buat belanja apa yang patut. 



Apa yang aku dapat katakan pendapatan pasif berblog aku selama 4 tahun jauh ketinggalan dengan pendapatan pasif Tone Excel yang aku terima yang baru 6 bulan menyertainya. Sudah boleh bayar ansuran bulanan kereta.

Tak rugi manapun menukar simcard anda ke Tone Excel. Yuran seumur hidup hanya RM 90.00. Orang kata, hilang tak miskin, simpan tak kaya, tapi kalau betul-betul buat, boleh jadi kaya raya hanya kerana dengan sekeping simcard

Kalau berminat, boleh klik pada banner di bawah. Terima kasih. 

4 comments:

  1. saya pakai umobile je skrg hiks
    bang, saya nak bagi kad kawen adik saya tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertukarlah ke Tone Excel.. :)

      Ok, bagi lah.. Insya-allah, kalau ada kelapanagan, saya datang. TQ

      Delete
  2. saya dah pakai line ni... tapi untuk keluarga jer...

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...