Thursday, March 20, 2014

TERKENANG PUISI YANG LALU


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Dengan nama ALLAH yang MAHA PEMURAH lagi MAHA MENGASIHANI. Selawat dan Salam buat nabi junjungan NABI MUHAMMAD S.A.W.

Kadang-kadang bila berada di tempat kerja, teringat anak-anak di rumah penjaga. Macam manalah dengan keadaan mereka. Tidur ke, bermain-main ke, rindu kat ayah dan mama ke, hanya mereka saja yang tahu.

Tapi, mereka perlu tahu, ayah dia ni pun rindu juga dengan anak-anak. Kalau tak bekerja, nak saja duduk dengan anak seharian di rumah. Membawa mereka bersiar-siar, makan-makan bersama. 

Teringat anak-anak, teringatlah juga puisi-puisi yang telah aku cipta buat mereka, semasa mereka selamat dilahirkan di muka bumi.








Coretan ikhlas dari ayahmu

|
|
V


Moga kelak mereka dapat membaca puisi yang telah aku coretkan ini khas untuk mereka.

12 comments:

  1. Fai, sweetnya puisi tu. Hmm..

    ReplyDelete
  2. Jangan risau satu hari bila mereka membaca puisi dari papanya tentu mereka akan terharu betawa sayangnya ayah dan ibu mereka sehingga meluahkan melalui puisi...

    Salam ziarah dari bunda...

    ReplyDelete
  3. lama tak tinggal jejak kat sini..huhu..respect bro. terbaik

    ReplyDelete
  4. semoga jadi anak yang berbakti untuk kedua orang tuanya kelak

    ReplyDelete
  5. kena simpan sekali versi bercetak. dah besar kang, boleh la diorang baca.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    mohon jangan buat muka garang. terkejut kau tau tak? hahahahaa!

    ReplyDelete
  6. wahhh...pandainya berpuisi... mmg terharu anak2 klu baca ni nti....:)

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...