Friday, December 20, 2013

UJI MINDA


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Dengan nama ALLAH yang MAHA PEMURAH lagi MAHA MENGASIHANI. Selawat dan Salam buat nabi junjungan NABI MUHAMMAD S.A.W.

Rileks brader... Brader rileks! Tenangkan fikiran seketika, tarik nafas dalam-dalam dan cuba selesaikan masalah MATEMATIK di bawah ini. 


Bagi wanita yang dapat teka dengan betul, memang dia cun, lelaki pula, memang dia kacak.. Tak susah manapun kan..? Cer teka.. cer teka. :)

Sila beri jawapan dalam KG. dan keterangan dari jawapan tersebut.

Sumber gambar : WhatsApp

16 comments:

  1. cat: 7kg + rabbit: 3kg = 10kg

    dog: 17kg + rabbit: 3kg = 20kg

    ermmm ermmm btol kot...hehe... kalo salah pon.. kita tetap cun.. hehehehehe
    cat 7kg + dog 17kg = 24kg

    cat+dog+rabbit = 27kg

    ReplyDelete
  2. Kalau nama nya teka teki aku akan jawab, letak je la berapa kg yang kita nak pun, sebab jarum pada dacing tersebut tetap letak di tempat yang sama. Jarum nya dah rosak. Itu kalau teka teki.

    But since it is a uji minda, so the answer is 27kg.

    ReplyDelete
  3. Penerangan aku adalah:

    1cat + 1dog + 2mice = 30
    1cat + 1dog = 24
    30 - 24 = 6
    therefore 2mice is 6
    therefore 1mouse is 3
    therefore 1cat + 1dog + 1mice = 24 + 3 = 27kg.

    ReplyDelete
  4. ahaha...alamak! soryy tak dpt berfikir..blur... agak2 apalah jawapan nya kan..:)

    ReplyDelete
  5. menguji minda betul la hahhaha..nanti kejap sy jawab lagi..mencari calculator kejap hahahah

    ReplyDelete
  6. jawapan saya..27..betul ke tak? bagitau cepat,..kalau salah memang lembap la otak sy ni hahhaha

    ReplyDelete
  7. semua jawab salah...jawapan sebenarnya ialah 27.86kg...

    sebab sebelum depa bertiga naik penimbang tu depa pegi breakfast dulu..heeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALAMAK.. ADA KEBARANGKALIAN LAIN PULAK.. :)

      Delete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...