Thursday, December 5, 2013

AKIBAT TERPENGARUH GAMBAR DI FACEBOOK


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Dengan nama ALLAH yang MAHA PEMURAH lagi MAHA MENGASIHANI. Selawat dan Salam buat nabi junjungan NABI MUHAMMAD S.A.W.

Alkisah, seorang rakan Facebook ada memaparkan gambar makanan yang agak glamor semasa di mengunjungi Pulau Pinang. Lihat saja makanan tu, nafsu makan aku agak meluap-luap.

Kalau nak pergi Penang hanya untuk sekadar menikmati makanan tu, memang takdan lah. Jauh. 

Lalu, masa balik kerja, aku ke kedai untuk membeli bahan-bahan seperti yang terpapar dalam gambar di Facebook tu. Sampai saja di rumah, aku menyingsing kedua-dua baju lengan panjang aku dan memulakan operasi main masak-masak.

Dan hasilnya... Taaaddaaaaaa....


Hehe.. Ianya ringkas saja sebenarnya. Budak-budak kecilpun boleh membuatnya. Tak sama seperti di gambar Facebook tu, tapi hampir serupa.. :) 

28 comments:

  1. Hehehe...perngaruh gambar kan, buat kita pon nak makan juga.

    ReplyDelete
  2. cuba cerita serba sedikit cara nak buat telur dengan roti tu. yang red bean tak yah cerita. aku tahu, tuang aje dari tin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ROTI, BAKAR JE DENGAN GUNAKAN KUALI.. TELUR REBUS JE.. INGAT NAK SETENGAH MASAK TAPI AGAK TELEBIH SIKIT MASAKNYA. TAPI STILL OK.. :D

      Delete
  3. kalau 2 keping roti bakar kira makan secara sihat..takutnya trlebih berkeping2..waaa nyesal nanti../ cara penyediaan tu yg buatkan lg selera..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ROTI TU KIRANYA 2 KEPING LE TU PCL.. SEPOTONG BAHAGI DUA.. :)

      Delete
  4. hehe..pejam mata pon boleh buat ni... hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGAN PEJAM SANGAT.. NANTI TANGAN MELECUR KENA KUALI NANTI.. :)

      Delete
  5. wah..so skrg sy yg terpengaruh sape nak masakkan ni. x reti.hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. SO SIMPLE JE.. TAKKAN TAKLEH BUAT.. :D

      Delete
  6. kalau kat sini (KL) nam tujuh hinggit tak lari...blm campur air...
    masak sendiri lg best...jimat...boleh tambah-tambah

    ReplyDelete
  7. roughly cracked black peppercorns... peerrrgh!

    ReplyDelete
  8. terliur pulak deno... 2-3 hari ni kurang makan sebab kurang sihat... hari ni pun makan roti je 3 keping... hihi^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. BOLEH MAKAN 3 KEPING ROTI DH KIRA OK LEH TU.. :)

      Delete
    2. hari ni dah sihat sikit, dah mula ada selera.. dah mula buat tempahan, dah mula jadi burung hantu.. hehe.

      Delete
    3. JANGAN JADI HANTU PULAK.. :)

      Delete
  9. apa ada hal. janji sendiri buat, puas hati, tak gitu?

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...