Monday, September 16, 2013

HASIL SENI PADA HARI MALAYSIA


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Selawat dan salam buat nabi junjungan Nabi Muhammd S.A.W.



Terlebih dahulu aku ingin mengucapkan selamat menyambut Hari Malaysia yang ke-50 kepada semua kenalan di alam maya sama ada memang biasa ke blog aku ini atau sekadar 'pemerhati' saja. Semoga Malaysia kita ini terus aman, makmur dan berjaya.

Cuti-cuti ni, tak tau nak buat apa.. Semalam sudah balik ke rumah mak, adik beradik ada bergotong royong membersihkan halaman dengan mencantas pokok-pokok dan memesin rumput. Jadinya hari yang terluang hari ni aku mencergaskan diri aku untuk melukis.

Maka terhasillah 2 buah lukisan yang tak seberapa ini :


Tajuk : Love Series
Saiz : 6 x 6 inci
Media : Akrilik


Tajuk : Love Series #2
Saiz : 6 x 6 inci
Media : Akrilik

26 comments:

  1. salam. jalan-jalan waktu petang, singgah di blog tuan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TERIMA KASIH.. NANTI2 DATANGLAH LAGI.. :)

      Delete
  2. Teruskan mengisi masa lapang, abg tak boleh cuti, kena kerja, ha ha ha!

    ReplyDelete
  3. Subhanallah cantiknya :D menjadi hasil seninya. Cantik sangat. Akrilik tu maksudnya macam mana tu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. KRILIK TU JENIS ALAT WARNANYA.. ADA GUNA CAT AIR, CAT MINYAK.. YANG SAYA GUNA NI AKRILIK..

      Delete
  4. oke, aku sangat jeles pada mereka yang bertangan seni. aku tak reti melukis, tapi aku reti mengkritik. hahaha.

    nice art, but lack of colors. so if you added more colors, would be more nice. hehe. kot la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TERIMA KASIH KERANA MEMBERI KRITIKAN.. SAYA SUKA KRITIKAN MEMBINA.. :)

      Delete
    2. so kalau kau rasa komen ini membina, adakah ia mendorong untuk kau lukis yang lain tapi banyak color? boleh ke?

      Delete
    3. BOLEH SAJA.. TAPI YANG SAYA BUAT TU MEMANG SAYA NAK BUAT WARNA ITU SAHAJA.. :)

      LAIN KALI BOLEH BUAT WARNA CAMPUR-CAMPUR..

      Delete
    4. lain kali nak buat, buatkan untuk aku satu eh?

      Delete
  5. nice....boleh tahan. btw, selamat hari malaysia jugak :)

    ReplyDelete
  6. assalam tuan...cantik dan menarik, ana suka seni abstrak tapi setakat nie belum pernah mencuba...

    nie buat atas kanvas ke ceramik...? kalau atas tile atau batu mar-mar pun cantik nie tuan...pasang tongkat...boleh jual kat banda hilir...

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...