Sunday, September 8, 2013

GO GREEN


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Selawat dan Salam buat nabi junjungan Nabi Muhammad S.A.W.

Pentingnya kita umat manusia di dalam dunia yang fana ini untuk menjaga persekitaran kita supaya terhindar dari bahan buangan yang sukar terurai.

Jadinya, sama-samalah kita menyahut seruan untuk mengitar semula bahan-bahan buangan yang terdapat di rumah, pejabat, kilang ataupun mana-mana tempat kita berada.

Jom asingkan sampah.. :)


Kalau anda fikirkan ianya boleh membuat duit, jadi eloklah dijual di mana-mana pusat kitar semula. Sekiranya tidak, elok juga diasing-asingkan sampah mengikut kategori dan diletakkan di hadapan rumah supaya senang dikitar semula oleh pihak kontraktor pengutip sampah.

Nak seribu daya, taknak seribu dalih... Marilah kita ke arah GO GREEN.  

14 comments:

  1. dulu Abg dah buat kerja nie, tapi last ambil yang ada nilai sahaja, he he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. DEKAT MELAKA SUDAH DIMINTA MENGAMALKAN PENGASINGAN SAMPAH KITAR SEMULA.. TU YANG SAYA BUAT TU.. LIHAT JIRAN-JIRAN SEBELH PUN BUAT.. BAGUSNYA..

      Delete
  2. Suku rakyat malaysia yang buat macam ni dah memadai untuk melihat negara kita ni lebih bersih...

    ReplyDelete
  3. betul2... kat rumah deno ada juga buat mcm ni dlu.. skrg dah kurang... huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh buat lagi.. masih belum terlambat..

      Delete
  4. yeahhh go greennnnnnnn sy menyokong 100%!

    ReplyDelete
  5. aku memang menyokong go green ini. di rumah pun dah buat apa yang patut. tapi sayang nya tong sampah recycled amat susah nak cari di tempat aku ni. aku duduk di kawasan separa pekan dan kampung, tapi aku yakin penduduk di sini ramai yang celik pelajaran, jadi aku harap PBT harus la sedar dan menyediakan kemudahan itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DI JEPUN BOTOL BOLEH DITUKAR DENGAN TIKET KERETAPI.. LAGI ADVANCE..:)

      Delete
  6. orang kita ni selalu buang je campak mana+..bukan reti nak buat semua tu....ada tu adalah tapi cuma segelintir je ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. MUNGKIN SAYA DALAM SEGELINTIR TU.. :)

      Delete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...