Chenta Creative Hijab

Followers

Saturday, September 7, 2013

ADUH.. KENA KENCING HARI NI!!


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Selawat dan Salam buat nabi junjungan Nabi Muhammad S.A.W.

Di rumah aku ni memang ada menggunakan penapis air Elken. Sudah 2 tahun aku menggunakannya. Dalam 2 tahun ni, baru satu kali orang Elken datang untuk servis penapis air tersebut.




Pagi tadi apabila aku baru pulang dari rumah mak aku, isteri aku beritahu bahawa orang Elken ada telefon nak datang untuk servis penapis air. Aku pun berfikir juga, rasanya baru-baru juga servis, tapi kenapa nak servis lagi. Erm.. Aku pun tak kisah sangat.

Dalam tengah hari orang Elken yang nak servis penapis air aku pun datang. Masa tu aku baru lepas mandi. Kemudian, dia pun mulalah servis penapis air aku tu. Tukar ini, tukar itu. Aku pun ok saja. Bayaran yang dikenakan untuk menukar 2 biji penapis ialah RM 100.00. Aku pun bayar tanpa banyak tanya.

Masa nak balik, aku pun hantarlah dia sampai ke muka pintu. Pelik pula aku bila lihat dia parkir agak jauh dan keretanya tiada logo Elken. Seingat aku, Elken hanya membenarkan tukang servis mereka sendiri dan mempunyai kenderaan mempunyai logo Elken sahaja. Dalam hati aku dah rasa lain macam.

Aku lihat bil yang diberikan, memang bukan dari Elken sebaliknya dari syarikat lain. Kemudian aku lihat semula penapis yang ditukar, erm... betullah kena kencing. Lain capnya. Bukan cap Elken seperti biasa.

Isteri akupun menelefon pihak Elken, dan ternyata itu bukanlah orang dari Elken. Erm.. Nasib baiklah RM 100.00 saja yang kena. Itupun mula-mula dia suruh tukar penapis utama berharga RM 300.00 ++, nasib baiklah aku tak tukar. Kalau tukar juga, sudah semestinya penapis 'cap ayam' yang dia beri.

Persoalannya sekarang, siapa yang membocorkan maklumat? Bagaimana orang tu boleh tahu nombor telefon isteri aku dan bagaimana dia boleh tahu rumah aku menggunakan penapis air Elken? Nampak sangat penglibatan orang dalam. Orang dalam yang menjual maklumat kepada tauke-tauke yang menjual penapis 'cap ayam' untuk keuntungan sendiri. Huh, memang %&$### lah!!

Dulupun hampir kena kencing, boleh lihat di >> SINI <<

4 comments:

  1. nk kene sekeh si p'bocor maklumat tuh! xbaik aniaya org tau! haish!

    ReplyDelete
    Replies
    1. SAYA DAPAT TAHU, SAYA SEKEH KEPALA DIA.. :)

      Delete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...