Monday, July 15, 2013

GOBOK WARISAN NENEK


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Selawat dan Salam buat nabi junjungan Nabi Muhammad S.A.W.

Kalau sebelum ni aku ada menceritakan perihal Gobok arwah nenek aku, kini aku ingin berkongsi semula tentang gobok ini yang telah siap diperbaiki atau di dalam bahasa muziumnya, restorasi.

Setelah ianya sudah siap diperbaiki, aku berasa amat puas hati sekali dengan pembuatannya. Kemas dan nampak seperti sedia kala. Kalau dulu cerminnya sudah pecah, papannya dimakan usia, namun kini ianya semuanya telah diperbaiki. 

Aku tak nak bercakap panjang lebar, jom layan saja beberapa gambar gobok / almari ini yang telah diperbaiki.





Amacam! Cantik tak? Satu warisan nenek yang dapat diselamatkan oleh aku sendiri. :) Nak tahu tak apa yang aku isikan di dalam gobok ni? Lihatlah gambar di bawah...


Tuuuu dia... Koleksi barangan MILO aku. Ini pun tak muat. Masih ada lagi koleksi MILO aku yang tak dapat disumbat dalam gobok ni. Pakai nampak, kenalah aku cari gobok-gobok lama lagi.

17 comments:

  1. terbaik lah bro... gobok warisan tu diserap sekali dengan koleksi milo yang juga merupakan warisan tu

    ReplyDelete
  2. terbaik, perkataan gobok tu sendiri pun dah cukup tersendiri...

    ReplyDelete
  3. fuhhh tu dia dah penuh hijau dalam gobok hihi

    ReplyDelete
  4. hihihihi..ku lihat hijau nye milo² itu :)

    satu lagi warisan nenek yg dpt diselamatkan..tahniah Fairus :)

    ReplyDelete
  5. Ctk almari tu. Brg lama, berkualiti. Kayu pun msh kukuh.

    ReplyDelete
  6. lemari tu kat kg kami pon ade..fuyoooooo koleksi milo diaaaa...bravo2 ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALMARI TU KALAU TAKNAK PAKAI BERI LE KAT SAYA.. :)

      Delete
  7. wah.... cnatik lagi gobbok tu.... dan palin cantik lagi, ada koleksi milo dalam tu.... wow!!!!

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. BENDA NI KENA CARI, BUKAN SENANG JUMPA..

      Delete
  9. Salam, saya nak tanya, encik boleh share tak contact orang yang baiki almari lama tuh. Saya ada mewarisi almari antik arwah mak saya dan perlu dibaiki. Terima Kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak duduk mane? ni kat Melaka tau..

      Delete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...