Tuesday, July 30, 2013

BERAPA RINGGIT HARGA PISTOL DI PASARAN?


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Selawat dan Salam buat nabi junjungan Nabi Muhammad S.A.W.

Siapa tahu harga pistol di pasaran? Tak kisahlah pasaran terbuka atau pasaran gelap. Bukan apa, aku tengok sekarang kes tembak menembak di Malaysia, Tanah Tumpahnya Darahku ini dah semacam 'trend' yang semakin menjadi-jadi.

Gambar sekadar hiasan. Rujukan gambar KLIK

Dah ramai sasaran yang ditembak sama ada ditembak mati mahupun yang cedera parah baik guru, ahli perniagaan, individu NGO dan yang lain-lain lagi. Dalam sebulan, berapa orang mati kena tembak. Terasa macam senang sahaja penjenayah mendapat bekalan pistol di dalam negara kita ini.

Dalam hal ini, pihak berkuasa terutamanya Polis DiRaja Malaysia (PDRM) perlulah memainkan peranan penting demi memastikan jenayah seperti ini dapat dibendung sama sekali. Kita tidak mahu banyak nyawa lagi yang yang akan ditembak mati.

Aku tak pastilah cara mana PDRM akan bertindak, janjinya tindakan dan langkah-langkah yang diambil perlulah dapat membasmi perkara seperti ini. Tindakan perlulah meluas hingga ke akar umbi dengan mengesan lokasi-lokasi penyeludupan senjata boleh berlaku. Pastinya PDRM mempunyai strategi-strategi tertentu.

Harapan aku semoga perkara tembak-menembak ini dapat diatasi segera tidak kiralah dengan apa cara sekalipun PDRM mahu lakukan. Jangan ada belas terhadap jenayah berat seperti ini. Sekiranya dapat tangkap si pelaku, tindakan tegas dan berat perlu dilaksanakan. 

Semoga Malaysia terus aman damai.

22 comments:

  1. harga pistol tak pasti..agaknya lebih mahal dari harga 'nyawa orang' ..huhu. mungkin juga 'harga diri' pembunuh itu lebih murah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. DIA TAK TAHU SEBENARNYA NYAWA ORANG LEBIH MAHAL DARI HARGA PISTOL TU...

      Delete
  2. Tu lah. Makin menjadi² tembak menembak ni. Dah macam musim menembak. Rasa mcm tak selamat jer skang nih. Kes pegawai kastam tu pon masih senyap jer.

    ReplyDelete
  3. Dulu nak kumpul pistol mainan, tapi banyak tegahan... jadi tak kumpullah, tapi ada juga beberapa pucuk dari kedai dua ringgit dlln keh keh keh.... .

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGAN TEMBAK ORANG DAH LA BANG.. PAKAI PELURU PLASTIK TAKPE.. HEHEHE

      Delete
  4. hmm.. skrg ni makin menjadi-jadi kes tempak2 org ni mcm nyawa dah takde nilai...

    ReplyDelete
  5. oh ya, fairus salah seorang pengomen tegar bulan julai yg akan dapat kad raya dan sticker daripada deno.. jangan lupa bg nama dan alamat di ruang komen entri pengomen tegar ya.. :)

    ReplyDelete
  6. bukan setakat pihak polis juga tetapi mereka yang mengawal pintu keluar masuk negara...negara kita nie bukan pembekal dan penjual pistol pun...pastinya mereka seludup barang tersebut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamilah yang paling hampir dengan negara perang...syukurlah tiada kes macam tu...

      Delete
  7. tak pernah belikan anak-anak pistol mainan... nampak ganas

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAGUS..BAGUS.. BELIKAN PEDANG JE.. :)

      Delete
  8. kadang-kadang fikir juga. adakah orang yang sama? sebab target dia orang-orang yang besar. gaya pembunuhan juga macam sama. tembak dari jarak dekat

    ReplyDelete
  9. keluar masuk negara tu yang perlu dikawal ketat oleh PDRM.. sebab sy dapat tahu dekat Filipina..senjata tu dekat pasar pun boleh beli..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BIAU BETUL KAT PASAR PON BOLEH BELI.. SANGAT MERBAHAYA..

      Delete
  10. Rm2500..baru2 ni ade seorang hamba allah ni nak promote kt aku,siap tunjuk yg real dlm beg sandang die..lepas tu je terus jadi kes tembak2 ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. AWAK BOLEH JADI PENGUMPUL MAKLUMAT POLIS NI..

      Delete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...