Monday, April 15, 2013

SAMBUTAN MELAKA SEBAGAI BANDARAYA BERSEJARAH


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Selawat dan Salam buat nabi junjungan Nabi Muhammad S.A.W.

Yahooo... Esok cuti. Cuti apalah pula ni? Sebenarnya esok 15 April 2013 merupakan cuti umum bagi negeri Melaka sempena Hari Pengisytiharan Melaka sebagai Bandaraya Bersejarah. Sambutan ini disambut setiap tahun bermula pada 15 April 2004. Kini, sudah 10 tahun ianya disambut.

Melaka Bandaraya Bersejarah

Namun...., sayangnya aku tak bercuti. Esok ada program yang perlu aku hadiri di tempat kerja. Biasalah, bekerja di sektor berkaitan pelancongan, masa cuti itulah ada saja program yang dilaksanakan.

Walaubagaimanapun, arahan tetap arahan. Kalau big bos sudah arahkan, kenalah kita turutkan arahannya. Aku ni pun bukanlah jenis yang kisah sangat, memang biasa sewaktu hari cuti aku datang memantau kakitangan walaupun tanpa arahan. Lainlah kalau ada perkara yang tidak dapat dielakkan terpaksa juga mengingkari arahan dengan alasan-alasan tertentu.

Okeylah, bagi rakyat Melaka yang bercuti esok, selamat bercuti diucapkan. Bagi negeri-negeri lain yang tidak bercuti, selamat bertugas. Kalau terasa nak cuti juga, ambilah cuti atau MC... :) 

4 comments:

  1. deno pernah ke melaka.. abg ipar deno org melaka^^ best melaka! ada mcm2 tempat boleh dilawati..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEBAGAI ANAK JATI MELAKA, SUKA SAYA MEMBACA KOMEN AWAK NI.. :)

      Delete
  2. AJ kampung abah kat Melaka..
    Tapi kalau nak cuti2 pun suka pegi Melaka....
    Hehehehehehe..

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.