Saturday, March 30, 2013

IKLAN JAWATAN KOSONG DI PERBADANAN MUZIUM MELAKA (PERZIM)


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
 
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Selawat dan Salam buat nabi junjungan Nabi Muhammad S.A.W.
 
 
 
Pada 20 Februari 2013 yang lalu, Perbadanan Muzium Melaka (PERZIM), tempat aku bekerja ni baru saja membuka iklan jawatan kosong. Kini, PERZIM membuka lagi beberapa jawatan untuk diisikan bagi memenuhkan penjawatan di Perkampungan Hang Tuah pula.
 
Perkampungan Hang Tuah merupakan satu lagi produk pelancongan yang bakal dibuka tidak lama lagi. Ia terletak di Kampung Duyung di mana terletaknya Perigi Hang Tuah.
 
Antara jawatan kosong yang akan dibuka ialah :
 
a) Kurator S41 (1 kekosongan)
 
b) Pembantu Muzium S17 (1 kekosongan)
 
c) Pembantu Am Pejabat N1 (6 kekosongan)
 
* Taraf jawatan : Kontrak
 
Buat masa ini aku lihat iklan kekosongan ini masih belum dikemaskini di laman sesawang PERZIM, namun bagi sesiapa yang berminat bolehlah kerap membuat semakan di laman sesawang PERZIM untuk maklumat lebih lanjut. Juga boleh membuat semakan di Facebook PERZIM seperti berikut :
 
Laman sesawang : perzim.gov.my
 
 
Sedikit maklumat mengenai Perkampungan Hang Tuah :
 
Perkampungan Hang Tuah terletak di Kampung Duyung, Melaka. Ia didirikan di kawasan yang berkeluasan 40 hektar. Antara bangunan baru yang didirikan di Perkampungan Hang Tuah ini ialah rumah 5 bersaudara iaitu Rumah Hang Tuah, Rumah Hang Jebat, Rumah Hang Kasturi, Rumah Hang Lekir dan Rumah Hang Lekiu.
 
Selain itu, ia juga menempatkan sebuah muzium iaitu Muzium Hang Tuah. Antara bangunan lain yang dibina ialah rumah-rumah tradisional Melayu, auditorium, balai adat dan pentas kebudayaan. Tidak lupa juga pada pembinaan gelanggang silat yang dikatakan bakal menjadi gelanggang silat yang terbesar.
 
Masih dalam proses pembikinan, belum siap 100%

Antara binaan yang terdapat di Perkampungan Hang Tuah
 
Siapa yang dapat tawaran temuduga nanti, mungkin banyak soalan berkaitan Perkampungan Hang Tuah kerana kekosongan yang hendak diisi penempatannya adalah di situ.
 
Jadi, selamat menulis dan menghantar borang dan selamat mencuba. Rezeki itu datangnya dari Allah, belum cuba belum tahu. Semoga berjaya.... :)
 

4 comments:

Komen saja... Jangan segan-segan.