Sunday, February 10, 2013

MEMBORONG MILO LAGI


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
 
Dulu pernah sekali aku memborong barangan Milo. Kini sekali lagi aku memborong barangan Milo. Maksud memborong ini ialah aku membeli dengan kuantiti yang banyak. Kalau yang biasa, aku hanya membeli satu atau dua item sahaja dalam satu-satu masa.
 
Lebih terharu barang ini sampai tanpa aku membayar satu sen pun. Eh, iya ke? Aku sebenarnya baru 'booking' barang-barang Milo ni, namun tuannya kata tak mengapa, bayar kemudian. Aku pun apa lagi, dengan segera memberi alamat untuk penjual tersebut mengirimkan barangan Milo tersebut.
 
Kalau tak silap, satu hari lepas tu aku mula terfikir, begitu mudah penjual tersebut mengepos barangan Milo tersebut tanpa ada bayaran daripada aku. Aku pun ber'private message' dengan penjual tersebut dalam Facebook.
 
Kebetulan namanya Cina tapi dalam private mesage dia ada guna perkataan Insyaallah jadi aku pun bertanya. "Konfius... Muslim ke? Adakah kita saling mengenali? Begitu mudah awak mempercayai saya dengan mengepos barangan Milo dahulu tanpa bayaran."
 
Korek punya korek cerita rupa-rupanya beliau merupakan isteri kepada kenalan FB dan blog aku yang juga merupakan seorang mengumpul tegar. Nama dia tak mengapalah aku rahsiakan pasal beliau ni low profile sedikit kata isterinya.
 
Apa-apa pun, layan saja koleksi terbaru aku ini...
 
Adalah sedikit...

Termasuk ni saya sudah ada 4 corak berlainan. Yahooo...

Masuk ni saya baru ada 3 corak berlainan. Satu lagi untuk cukupkan setnya.

Bekasa Minuman Milo Go Further

Botol air. Cantik bukan?
 
Gelas Milo Majlis Kecergasan Kebangsaan

Dapat 4 corak yang berlainan. Yahoo....

Gelas Milo CYC
 
Buku nota Milo bersekali pensil dan pemadam.

Cawan Milo. Antara keluaran terbaru ni.. 

1 set cawan plastik bertutup yang 'cute'

1 set gelas plastik Milo.. Menarik bukan? :)
 
Aduh.. Ada tertinggal gambar pula. Ada lagi 1 botol air Milo yang tidak dimasukkan. Malas pula rasanya nak ambil gambar lagi. Tak mengapalah nanti di entri lain aku ceritakan. :)

8 comments:

Komen saja... Jangan segan-segan.