Saturday, January 5, 2013

APA PERASAAN ANDA APABILA TIADA ORANG 'LIKE' / KOMEN DI STATUS FACEBOOK ANDA???


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
 
Huh.. Agak panjang nampaknya tajuk entri saya pada kali ini. Sebenarnya tidak pasti nak letakkan tajuk apa, jadi tajuk inilah saja yang saya rasakan sesuai untuk menerangkan apa yang hendak disampaikan.
 
Biasanya orang menulis status di Facebook untuk mendapatkan komen (comment) atau orang menekan butang suka (like). Kalau status yang maha hebat, pasti ada yang akan mengongsikannya (share).
 
Namun, apakah perasaan kalau status yang kita terbitkan (publish) tidak diapekkan diendahkan oleh rakan taulan, sedara mara, adik beradik mahupun ibu bapa kita sendiri? Tidakkah kita ni berasa seperti sendirian ataupun syok sendiri?
 
Jadi... Kalau seseorang kawan kita terbitkan status dan kita lihat tiada siapa yang suka atau komen, adalah baik kita saja yang suka atau komen.. Bukankah itu lebih baik..  Kesian dia... :)))
 
Contoh :
 

10 comments:

  1. pernah gak up status.pastu takde sape komen xpon like. hahaha. maluu pon ada. kalo tak nak malu. kadang tag jela sapa sapa. confirm ada reply.
    tapi bila tengok, kawan lain up status takde orang reply, mesti cakap dalam hati. dia mesti malu kan.

    ReplyDelete
  2. hahaha..xpe..nak malu wat gapo kalo xde org reply..tu kan luahan hati kite..hehe..tapi kalo dh kerap sgt buat status rindu la, sayang la, agak2 dia tgh watpe la..haishhh,,memang org meluat la..hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KALAU DIA BUAT STATUS CAMTU, TAKPE, BOLEH IGNORE.. :)

      Delete
  3. hehe.. kalau dah sehari suntuk xde yg like..atau komen.. biasanya moon delete jer... hehehehehe

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum. malu bila takda org komen dan like? rileks je.. hihi

    ReplyDelete
  5. salam. hehe. tak like ngn komen tu tak jadi masalah. setidak2nya kita tahu mereka mesti baca, tapi kadang2 kalau orang komen pun kita rasa malas pula nak balas komen diorg. hehe

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.