Friday, November 9, 2012

HARIMAU MALAYA BERTUKAR KEPADA ULAT GONGGOK MALAYA

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Kecewa.. Memang kecewa apabila melihat aksi perlawanan persahabatan antarabangsa bola sepak antara Thailand dan Malaysia tempoh hari. Harimau Malaya seakan patah taringnya apabila kalah dengan jaringan 2 - 0.

Bukan dengan Thailand sahaja, perlawanan persahabatan sebelum ini dengan Vietnam turut menerima nasib yang serupa, kalah juga.

Piala Suzuki AFF 2012 semakin hampir, namun pasukan negara masih belum mempamerkan aksi yang terbaik. Dengan permainan seperti dipamerkan pada kedua-dua perlawanan yang lepas, rasanya para peminat Harimau Malaya sedikit rasa risau tentang bagaimana kita hendak mempertahankan Piala Suzuki AFF yang dimenangi pada tahun lalu.

Lihat sahajalah tweet dari salah seorang 'peminat setia' Harimau Malaya yang terlalu kecewa dengan kekalahan demi kekalahan yang telah dihadapi oleh Harimau Malaya.
 

Alamak.. Harimau Malaya hendak ditukar kepada Ulat Gonggok Malaya? Dahsyat.. Dahsyat.. Bikin marah peminat Ultras Malaya saja si Azwan Haji Ali ni.

Erm.. Apa-apalah Azwan, nak kata apa pun pada pasukan negara, yang penting pemain negara harus segera sedar dan menyahut cabaran jutaan rakyat Malaysia yang inginkan Harimau Malaya sekali lagi menjuarai Piala Suzuki AFF.

(Ps : Tahun ni kalau tak jadi juara, apa kata cuba guna khidmat jurulatih dari negara luar)

2 comments:

Komen saja... Jangan segan-segan.