Saturday, April 21, 2012

LAGI-LAGI MILO

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Sekarang ni asyik cari barang Milo saja. Banyak sudah mengeluarkan duit. Tapi nak buat macam mana, tiba-tiba saja ada keinginan dan minat untuk mengumpul koleksi barangan Milo. Dalam minggu ini saya membeli lagi beberapa barangan Milo di Mudah.my. Ada berupa botol-botol Milo dan satu lagi ialah gelas Milo Ais yang mempunyai air (seperti di gambar).

Nak membeli ni pun kena juga jadi pembeli yang bijak, jangan nampak terus mahu beli. Kena juga perhatikan juga harganya. Gelas Milo Ais tu saya dapat dengan harga yang agak munasabah untuk 4 biji gelas. Ada yang menjualnya sebiji RM 100.00. Perghh.. Mak aai, mahalnya. Jadi saya tinjau punya tinjau dapatlah membeli gelas Milo Ais tu dengan harga RM 30 ++ untuk 4 biji.

Harga ni memang subjektif. Peniaga memang boleh meletakkan sebarang harga, lebih-lebih lagi bagi barangan boleh dikumpul (collectable item), atau barangan lama. Jadi kita sendiri kena pandai tinjau harga yang bersesuaian dengan poket kita, barulah boleh beli.





Beg ni tidak beli, entah bila berada di dalam rumah. Mungkin isteri saya yang dapat

2 comments:

  1. ha brooo....gambar yang pertama tu la yang ada kat umah aku ni yang aku pernah gtau dulu...yang kawan aku punya tu....ada penutup rupanya....kawan aku punya ni dah kemana hala penutup dia..hehe

    ReplyDelete
  2. AMRY : KALAU KAU BERI HARI TU.. TAKDELAH AKU BELI.. :)

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...