Thursday, April 12, 2012

CENDERAHATI DARI PERTH, AUSTRALIA





Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Rasanya sudah lebih seminggu saya tidak mengemaskini blog. Iyalah, seminggu dua ini agak sibuk sedikit dengan kursus dan beberapa program.

Saya baru sahaja pulang dari Australia. Eh... sebenarnya, pada 9 hingga 11 April 2011 yang lalu, saya sekali lagi menjadi Pegawai Pengiring (Liason Officer) bagi program Melaka 12th International Twin Cities Convention. Pada tahun-tahun yang sudah saya pernah menjadi L.O kepada Duta Nigeria dan Datuk Bandar Nairobi, Kenya, dan pada tahun ini saya menjadi L.O kepada seorang pembentang kertas kerja dari Perth, Australia.

Rasanya tahun ini tidaklah sesukar mana jika dibandingkan untuk menjaga Duta atau Datuk Bandar. Sedikit rilek namun tetap sentiasa memberikan khidmat yang sebaik mungkin.

Banyak pengalaman menarik yang diterima sepanjang menjadi L.O Sekiranya mahu diceritakan, elok rasanya di lembaran yang lain pada tajuk yang lain. Tapi, hari ini saya sekadar untuk berkongsikan beberapa cenderamata yang saya terima daripada pembentang kertas kerja dari Perth, Australia. Nak tahu apa yang saya terima, layan saja gambar di bawah :)

2 batang pen ini diberikan kepada saya selepas sahaja saya menghantarnya ke bilik selepas "check in".

Set eksesori golf ni sebenarnya diagihkan kepada para tetamu VVIP, selepas ada lebihan dia beri sahaja pada saya.


Set cawan berserta piring ini diberikan kepada saya semasa beliau mahu pulang meninggalkan negeri Melaka

(Ps : Madam tu panggil saya Mr. Mamat. Lain rasanya, tetapi biasalah Omputeh akan memanggil dengan nama hujung )

8 comments:

  1. wowwww
    eh takde buah tgn utk org kampung ke. huhuuhu =P

    ReplyDelete
  2. LYA : MAAF.. SAYA NI JENIS MENGHARGAI PEMBERIAN ORANG.. :p

    ReplyDelete
  3. wah, untung nye awak!

    takde ke jawatan kosong L.O lagi?
    ehehehe

    ReplyDelete
  4. MAMANORIZ : KERJA LA KAT MELAKA DULU.. :)

    ReplyDelete
  5. perh..lumayan keja awak ni Fairus...eh mr. Mamat.

    ReplyDelete
  6. kalau bergitu... kamu panggil 'Mat Salleh' tu 'Salleh' je la...

    ReplyDelete
  7. PCL : PST... DULU2 LAGI LUMAYAN.. YANG NI DAPAT BARANG JE.. :)

    ReplyDelete
  8. GEDEK : HAHAHAHAA... LAWAKLAH BANG... :D

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.