Friday, February 10, 2012

PANAS.. PANAS... PANAS...





Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Kita sangkakan kita ini kebal. Tetapi tidaklah sangat kalau :

1. Berjalan di tengah panas terik kita sudah mengeluh panas.

2. Kaki terasa panas dan perit berjalan kaki di persisiran pantai.

3. Duduk dalam rumah pada tengah hari tetapi tetap terasa bahangnya.

4. Tidur malam sambil membuka baju kerana panas dan bahang.

5. Duduk di dalam pejabat di waktu tengah hari tetapi masih terasa panasnya.

6. Jari terkena api lilin sudah berasa panas.

7. Terpegang kuali panas kita sudah mengelembung kulit.

Terbuktilah kita bukanlah kebal. Baru panas matahari / kepanasan di dunia dan kita sendiri tidak boleh tahan. Apatah lagi azab Allah di akhirat kelak. Kepanasan api neraka berganda-ganda panasnya berbanding dengan api di dunia.

Sama-sama berpesan agar kembali kepada suruhan Allah S.W.T dan ajaran nabi Muhammad S.A.W.

6 comments:

  1. Mcm ne dgn org Indonesia yg grg pisang gune tangan die tu? Heheheheh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. FARA : TAPI SAYA PERCAYA TANGANNYA TIDAK KEBAL SEKIRANYA TERKENA API NERAKA..

      Delete
  2. memang pon. mulut ni asek mengomel je kalau keluar lunch tu, panehhhhh rasa
    padahal x sedar kat 'sana' tu nanti lagi panas kalau amal tak cukup

    insaf -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. LYA : SAMA2LAH SALING INGAT MEMPERINGATI PERKARA YANG BAIK..

      Delete
  3. tak terbanding kepanasan di neraka nanti dgn api2 di dunia ni kan...huhu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. MMANORIZ : YE.. MASYAALLAH.. MEMANG PANAS API NERAKA TU..

      Delete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...