Monday, February 13, 2012

MENGEJAR BAYANG : JANGAN BUKA SUKA-SUKA






Kita, kalau nak buka pintu kereta tu janganlah main buka sahaja. Lihat juga ke belakang atau cermin sisi. Bila tiada kenderaan lain dari belakang barulah boleh buka. Kalau tidak, mahunya tercabut pintu dilanggar orang. Lagi satu, sekiranya di parkir pastikan tidak terus membuka pintu kereta dengan kuat. Takut-takut terkena kenderaan di sebelah. Naya saja pintu kereta kita bercalar dan kenderaan sebelah juga kemek.

MENGEJAR BAYANG

9 comments:

  1. pintu teruk takpe tapi jgn sampai dilanggar motosikal, abis org tu tercampak....iskhhhh, cian kan...dijauhkanlah...

    ReplyDelete
  2. Betul2....dah tau ade kete blkg, lagi mau bukak luas2....adehh! Kdg geram gak dibuatnye...

    ReplyDelete
  3. Itu yg selalu saya amalkan. Beringat sebelum kena ☺☺

    ReplyDelete
  4. selalu kalau naik moto,ada kereta atau lori atau apa2 la kenderaan berpintu,aku akan jarakkan sikit moto aku dari kereta parking tu..kang tak pasal2 naya saja aku jadi superman..huhu

    ReplyDelete
  5. Betul tu, atuk sebagai kaki motor, mat motor dulu-dulu kini dan selamanya ( sekarang cucu panggil mat rempit ) memang selalu tekanan darah tinggi bila orang suka buka pintu tiba-tiba, bukan pintu kereta sahaja malah pintu van dan pintu lori atau bas ( kadang-kadang pintu tandas pun sama ) , apa yang buat atuk marah bukan apa, atuk terpaksa mengelak dengan rakus, apalah salahnya tengok dulu sekeliling baru buka, nanti anak cucu sendiri yang langgar baru menyesal tidak sudah. Oleh itu hati-hati dijalan raya, Jangan sampai keluar kenderaan terus dilanggar kenderaan yang tidak sempat mengelak di atas kecuaian sendiri, ingatlah orang disayang :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima aksih kerana mengingatkan..saya pun kdg2 cuai dibuatnya...panduan dan ansihat ini amat berguna

      Delete
  6. MAMANORIZ

    POK AMAI-AMAI

    FIZA

    AMRY

    IARYYLR

    SAHROM

    TERIMA KASIH MENINGGALKAN KOMEN. ;)

    ReplyDelete
  7. kesian, keta sebelah tu..dah calar, keta kita murah jer...kemek sikit takpe :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. PCL : KEMEK SEDIKITPUN KALAU NAK DIBAIKI KENALAH KELUARKAN DUIT JUGA.

      Delete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...