Tuesday, February 7, 2012

KATA SPONTAN NO. 4 : BERSYUKUR DAN BUAT KERJA





Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Hari ini kata spontan yang bermain di fikiran saya ialah :

"Bersyukurlah kepada kita yang telah mempunyai pekerjaan yang tetap. Lebih-lebih lagi yang bekerja di sektor kerajaan yang tetap dan berpencen. Sudah ada kerja, jadinya kita perlu bekerja. Kalau tak minat bekerja, kita perlu melepaskan jawatan untuk diisikan oleh orang lain yang lebih memerlukan kerja.

Lihatlah, sekiranya agensi-agensi kerajaan pusat mahupun negeri yang membuka peluang jawatan, 1 jawatan yang diiklankan, beribu-ribu yang menghantar permohonan. Lihatlah, betapa ramai lagi yang memerlukan pekerjaan di luar sana. Oleh itu, bagi yang sudah bekerja bersyukurlah dan buatlah kerja."

8 comments:

  1. betul tu.. bersyukurlah dengan kerja yang ada...

    selamat bekerja! ^^

    ReplyDelete
  2. ya betul tu, macam abg nie kerja swasta, tidak merasa pencen walau sama saja menyumbang pada negara. Jadi yang kerja kerajaan yang diperintah oleh parti yang mendapat mandat, hendaklah bersyukur dan buat kerja. tetapi, dengan sesiapa pun kita makan gaji perlu juga bersyukur dan buat kerja juga :)

    ReplyDelete
  3. Betul tu.bukan senang nak dapat kerja kat muzium! Haha.sebab kawan2 saya yang amik conservation design takde sorg pun yang berjaya kerja di muzium...Encik Fairus sangat beruntung dan saya rasa awak memang deserve pun kerja sana...heh :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. AIRANIEZ : HEHE.. MANA TAU NI..

      Delete
    2. setuju sgt...

      ada sorang peniaga MLM hai-o dulu pegwai di ofis sya...
      selalu kuar ofis berbisnes, kena sound dgn atasan baru nak berenti sbb mmg rmaai lagi cari keje kan...

      Delete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...