Monday, October 17, 2011

VIDEO TRAGIK BUDAK DILANGGAR DI FOSHAN (GUANGDONG)





Aduhai... Mengucap panjang aku beberapa kali apabila TV3 menayangkan video budak dilanggar di Foshan, Guangdong. Lebih menyakitkan hati, budak itu langsung tidak dihiraukan oleh beberapa orang yang berlalu lalang di situ, malahan ada sebuah lagi kenderaan dengan slumber melanggar budak tersebut sekali lagi.

Apa sudah jadi dengan dunia sekarang. Masing-masing mahu membuat dan pentingkan diri sendiri dari harga nyawa seorang budak yang masih kecil. Inilah jadinya apabila manusia hanya mengejar hal dunia.

Nasibnya agak baik kerana seorang wanita pengutip sampah ternampak lalu menyelamatkan budak tersebut. Lihat! Ini lagi satu pengajaran, orang yang dikatakan kerja hina itulah yang suka membantu berbanding dengan orang yang hebat berkejaya.

Kini dikhabarkan budak ini sedang kritikal di hospital. Moga dia dapat diselamatkan.

14 comments:

  1. memang kesian gila la tgk. yang herannya, mak bapak dia p mana, sampai anak bleh terlepas melilau macam tu. orang ramai pon, langsung tak concern. kalau makcik tu tak pegi tgk,ntah apa jadi kat budak tu

    ReplyDelete
  2. LYA : RASANYA KALAU DI MALAYSIA INSYAALLAH MESTI ADA YANG MENOLONGNYA...

    ReplyDelete
  3. ISLAMIC BARAKAH : EH.. MEMANG GILOLAH..

    ReplyDelete
  4. aku mmg tak sanggup tgk benda2 tragik camni..

    ReplyDelete
  5. FAIZ : KASIHAN SUNGGUH BUDAK TU..

    ReplyDelete
  6. kne tgk kt uma..youtube kne blocked kt opis huhuhhhhh

    ReplyDelete
  7. xberani nak tgk sbb dengor kronologi kejadian pun dah ngeri. huuu..

    ReplyDelete
  8. takut kot tgk..kalau jadi kat Malaysia ni,confirm pemandu yg langgar tu kena belasah..uiks..

    ReplyDelete
  9. SAHROM : MALAM TADI BERITA TV3 ADA TUNJUK LE..

    ReplyDelete
  10. ARELEEZ : TENGOK LA.. BIASA2 JE...

    ReplyDelete
  11. AIRANIEZ : YE BETUL.. KALAU DI MALAYSIA PSTINYA PEMANDU TU KENA BELASAH CUKUP2...

    ReplyDelete
  12. sedih sgt dan mlau pun ada dgn sikap manusia sknag ni...
    iskhhh...

    kabarnya budak tu mati otak tpi semalam dgr makin stabil...minta2 lah dia selamat :(

    ReplyDelete
  13. MAMANORIZ : SADIS SUNGGUH... YE, HARAP DIA AKAN SELAMAT AJA..

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...