Friday, October 21, 2011

GAMBAR-GAMBAR DI SAAT KEMATIAN MUAMMAR GADDAFI





Muaamar Abu Minyar Al-Gaddafi (1942 - 2011)

Gambar menunjukan mayat Gaddafi yang mati ditembak di Sirte

Lokasi dipercayai tempat persembunyian Gaddafi

Pengumuman rasmi kematian Gaddafi

Warga Libya meraikan kematian Gaddafi

Antara rakyat yang berpuas hati dengan kematian Gaddafi

Lagi gambar menunjukan warga Libya meraikan kematian Gaddafi

Sepertimana juga di saat Allahyarham Saddam Hussein ditangkap, beliau ditemui di suatu lubang sebagai lokasi pertahanan akhir, begitu juga dengan Muammar Gaddafi, beliau ditemui di tempat persembunyiannya di sebuah lubang lalu dibunuh.

Adakah ia satu kejayaan bagi Libya? Wallahuaklam hanya warganya sahaja yang tahu. Apa-apapun sebagai muslim tidak kira baik atau jahatnya beliau, adalah diharap rohnya dicucuri rahmat.

Sumber gambar : Aljazeera

18 comments:

  1. kematian selalu ditangisi tpi ni diraikan pula...
    itu menunjukkan 'jasa baik' dia semasa hidup kan...
    huhu ..RIP

    ReplyDelete
  2. MOHAMADAZHAN : LAAMUNAN DIA PUN TERHENTI JUGA...

    ReplyDelete
  3. MAMANORIZ : APALAH DOSA DIA ERK... KALAU DILIHAT SEMULA, KESIAN PUN ADA...

    ReplyDelete
  4. Sy tak terkata apa. Sy cuma simpati dgn rakyat Libya. Mrk masih belum sedar nsb yg bakal menimpa mrk. Tak mustahil akan senasib Iraq. Dan tentera US akan berlonggok di situ tanpa arah tujuan, melainkan melihat rakyat Arab yg porak-peranda.

    =(

    ReplyDelete
  5. tahniah amerika aka yahudi berjaya menambat hati rakyat libya..kematian gadaffi titik tolak libya terus menjadi lembu hidung dicucuk yahudi..lihatlah kehancuran dan bala amat dasyat untuk libya selepas ini..balasan alpa untuk detik nafas gadaffi sebelum ini. JAHANAM AMERIKA!!!

    ReplyDelete
  6. beginilah nasib umat islam di akhir zaman.... sentiasa diperbodoh dan diperalatkan oleh orang kafir laknatullah! bersoraklah kita kononnya atas nama demokrasi dan kemanusian.. berbunuhanlah kita sesama sendiri.. kononnya perjuangan menentang diktator.. fikirlah saudara seagamaku..

    ReplyDelete
  7. takot saya menengoknya..... jauhkan lah kita dari pemerintah yang zalim.....

    ReplyDelete
  8. FARA : TAK PASTILAH APA YANG BAKAL BERLAKU DI LIBYA SELEPAS INI..

    ReplyDelete
  9. al fatihah utk alqadafi. semoga saudara seagama kita d libya dijauhkan daripada kejahatan org2 kafir.. Amin.

    ReplyDelete
  10. Al Fatihah....walau benar sekali pun beliau seorang diktator, bukan begitu caranya yang harus diperlakukan terhadap jenazah Muammar. Perasaan marah dan benci harus disalurkan dalam cara yg betul dan mencerminkan identiti dan peradaban masyarakat libya. Sesungguhnya musuh-musuh islam sentiasa mencari ruang dan waktu untuk meruntuhkan islam

    ReplyDelete
  11. al-fatihah,walaupun sekejam mana hamba Allah itu,itu antara dia dgn pnciptanya...ada trsimpan kebaikan di sebalik kekejaman...jg aib jenazah...kita sesama islam,sikap begini x melambangkan kita islam,musuh islam bertepuk tangan melihat tingkah laku sedemian.Bergembira atas kematian org tidak kah sperti menyamakan diri mereka dgn sikap org yang dibenci???

    ReplyDelete
  12. ANON : YE LA.. SEPATUTNYA KALAU DAH TANGKAP TU TAKYAH LAH BUNUH LAGI...

    ReplyDelete
  13. Saya nak tahu apa kesalahan Muammar Gadafi yan sebenar sehingga rakyatnya gembira dia mati. Kadang-kadang laporan surat khabar telah diputar belitkan.

    ReplyDelete
  14. ANON : TAK PASTILAH APA KESALAHAN GADDAFI SEHINGGA DIBUAT SEDEMIKIAN RUPA.. SAYA BELUM SEMPAT NAK KAJI LAGI..

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...