Sunday, August 28, 2011

RUMAH RAKAN SEKERJA TERBAKAR

Kaum Muslimin di Malaysia akan mula menyambut Hari Raya Aidilfitri dalam 2 hari lagi, namun nasib seorang rakan sekerja aku tidak begitu indah nampaknya kerana rumahnya baru saja terbakar dalam pukul 11.00 pagi sebentar tadi.

Pagi tadi aku pergi menghadiri gotong royong di Masjid An-Nur, Peringgit. Selepas pulang terus tertidur dan disedarkan oleh satu mesej yang menyatakan bahawa rumah salah seorang dari kakitangan sekerja telah terbakar. Aku segera ke rumah beliau dan didapati bahagian hadapan rumah (serambi dan rumah ibu) telah hangus terbakar (lihat gambar).

Dalam keadaan yang masih ramai orang terlihatlah pelbagai bantuan telah sampai dari pihak kerajaan mahupun pihak pembangkang. Jabatan-jabatan kerajaan dan jabatan teknikal lain pun masih sibuk menyerahkan bantuan Hari Raya dan bantuan teknikal.

Aku di pihak Kelab Sukan dan Kebajikan jabatan aku turut menyumbangkan serba sedikit bantuan bagi meringankan beban rakan sekerja yang ditimpa musibah tatkala menjelang Aidilfitri. Moga beliau tabah menghadapi dugaan dari Allah dan dapat berhari raya dengan seadanya.







6 comments:

  1. takziah kepada rakan bro..kesian, dah nak raya musibah menimpa...harap member bro tu dpat bersabar..berat mata memangdang berat lagi bahu yang memikul.... :(

    ReplyDelete
  2. AMRY : BETUL TU, BERAT MATA MEMANDANG, BERAT LAGI BAHU MEMIKUL...

    ReplyDelete
  3. salam takziah buat bekas pekerja aku di muzium tyt suatu ketika dulu...byk2 la bersabar..

    mungkin ada hikmah di sebalik kejadian itu...

    ReplyDelete
  4. MAHADI : SUDAH TAKDIR ALLAH...

    ReplyDelete
  5. kesiannya...sebiji kebakaran yang berlaku di kampung Bugaya, Semporna...apapun dah nasib dan takdir mereka....

    ReplyDelete
  6. MACAMTU LA UM... SEMUANYA TAKDIR ALLAH...

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.