Wednesday, May 25, 2011

ZAMAN ARTIS DAPAT HIDAYAH

Syukur alhamdulillah... Kini sudah beberapa artis di Malaysia ini sudah mendapat hidayah daripada Allah dan kembali ke jalan yang lurus. Kalau tak lama dulu, Bob Loqman telah mula berhijrah ke arena jalan yang benar, kini tiba giliran Sham Kamikaze pula mengikut jejak langkahnya. Ini semua kerja tuhan. Alhamdulillah...


Bob Loqman

Sham kamikaze

Kalau nak dilihat pada artis-artis Malaysia sekarang, lebih-lebih lagi perempuan. Pakaiannya seksi-seksi, terdedah sana-sini. Tidak ada perasaan malu apabila "barang" yang patut diselindung didedahkan. Tak tahukah dosa pahala? Malaysia ni kan negara Islam, buat cerita drama atau wayang teraskanlah ajaran agama Islam. Barulah duit yang diperolehi itu berkat. Ingatlah, matlamat tidak menghalalkan cara.

Syukurlah, ada artis-artis mulai sedar dan kembali ke jalan Allah. Lihat saja pengakuan Sham Kamikaze dalam laman You Tube, bagaimana beliau mulai sedar dan kembali ke ajaran Islam. Dulu kita kenal Sham tu siapa, artis rock, bersubang, berantai dan bergelang. Kini, nampak mukanya mula ada sinar. Moga-moga ia berterusan dan dipohon Allah menetapkan hati beliau untuk terus patuh pada perintah Allah.

Semoga selepas ini ada lagi artis-artis yang mulai insaf dan kembali ke jalan yang lurus serta benar. Aku berpesan juga pada diri aku sendiri.




3 comments:

Komen saja... Jangan segan-segan.