Monday, May 30, 2011

KUALA LUMPUR!!!

Minggu lepas aku berkampung seminggu di Negeri Sembilan, minggu ni pulak aku ke Kuala Lumpur bagi menghadiri majlis perkahwinan sepupu aku, Inspektor Aizat. Tapi bukan cerita pasal majlis kahwin yang aku mahu kongsikan, tapi pasal jalanraya dan kesesakan.

Kuala Lumpur dengan kesesakan jalanraya memang tak boleh dipisahkan. Bak kata pepatah, ibarat aur dengan tebing. Walaupun bukan waktu hari bekerja, kesesakan jalanraya tetap berlaku. Tak pastilah kenapa, mungkin juga pada hujung minggu ramai yang ke Kuala Lumpur untuk bercuti. Di tambah lagi dengan cuti sekolah sedang bermula sekarang.

Aku yang kurang pandai dengan jalan-jalan di Kuala Lumpur ni pun dah naik pening kepala dengan kesesakan lalulintas. Dah lah dalam banyak-banyak kenderaan yang kami berkonvoi, aku seorang saja yang sesat. Orang lain sudah sampai tempat hala tuju, aku seorang saja yang sesat dan hanya tiba kira-kira 40 minit setelah orang lain sampai.

Aku tak pastilah dengan orang-orang di Kuala Lumpur ni. Macamana mereka boleh hari-hari mengadap kesesakan lalu lintas, lebih-lebih lagi masa pergi dan pulang kerja. Rasanya kalau bangun lambat, mahunya lewat sampai ke tempat kerja. Kalau aku duduk kat Kuala Lumpur, rasanya aku lebih rela naik motor dari mengadap kesesakan hari-hari.

Kalau ada orang-orang Kuala Lumpur yang membaca entry aku ni, tolong beri pendapat / komen pasal kesesakan jalanraya yang korang hadapi di Kuala Lumpur.




7 comments:

  1. aaahhh tau xpe!! boring tau hadap sesak ari2..penat! nasib la kete auto..kalo manual gamaknyer tercabut kaki ihihi..nak blk mlk!! keje kat mlk! huhu

    ReplyDelete
  2. tula psl aku pon naik pening bile pergi kl...nasib aku xkeje kat sane..

    ReplyDelete
  3. Baru tau. Memang tensi hadap jelan sesak hari², pergi ssak...balik pon sesak. nak nuggang motosikal tak reti plak. Klo nak tunggu jln tak sesak, bila musim perayaan ngan cuti skolah. Kluar lambat pon bley sampai cepat ☺☺☺

    ReplyDelete
  4. sebelum kne transfer kt tmpat skrg aku pernah kje area KL..mmg naik darah aku dibuatnya..kne plak time ujan lg la sakit hati..tp duk sini dah ok....usahkan jem, trafixz lite pun tak jumpa hahahahahaa

    ReplyDelete
  5. 2 la kan...memang sesat.... sampai tertido den bosan menunggu keta bergeraak...huhu

    ReplyDelete
  6. aku duk penang, ada la time2 dia sesak...kalau time kita saja nak meronda jalan jem, ok la jugak,kalau kena tengah kejar masa macam nak masuk kerja jalan jem,pergh!!memang tak senang dibuatnya.....

    ReplyDelete
  7. KL dgn kesesakan...=....dh mcm aur nagn tebing...hu3..

    klik HB

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...