Thursday, March 3, 2011

TUJUAN SEBENAR BERBLOG SEBELUM KENAL NUFFNANG

Sebenarnya, sebelum aku mengenali nuffnang, tujuan aku berblog ialah untuk menulis sajak. Mungkin ada rakan-rakan bloggers yang masih belum membaca sajak-sajak yang aku tulis. Sajak-sajak yang aku tulis tidaklah sepuitis mana, tapi ianya lahir dari apa yang aku fikirkan.

Dulu memang aku gemar menulis sajak dan dulu aku juga menganggotai kumpulan pemuisi jabatan aku yang bernama Kiambang Bertaut ( hehe.. Best tak nama? ). Ada jugalah beberapa kali dijemput untuk membuat persembahan dan menyertai pertandingan. Tapi kini aku dah kurang sedikit menulis sajak dan membuat persembahan malah aku dah tinggalkan kumpulan pemuisi tu untuk beri laluan kepada bakat-bakat baru ( tak pasti meninggalkan atau ditinggalkan :p )




Dulu aku buat blog memang sekadar untuk mem"publish"kan sajak-sajak aku, selepas semua sajak aku dah aku "publish"kan aku berhenti dan tinggalkan saja blog aku. Tapi selepas aku kenal nuffnang barulah aku mula menulis tentang apa-apa yang aku fikirkan dan terus bergiat sehingga kini.

Kalau kalian nak baca sajak aku yang tak seberapa ni bolehlah klik di tajuk-tajuk sajak di bawah ni :

MERDEKAKAH KITA


3 JAM DI KEDAI KOPI

WALI LANANG

LIMA DALAM GENGGAMAN

DUHAI ANAK (DEDIKASI UNTUK ANAKKU MUHAMMAD FAHIM)

MELAKA... (NEGERIKU)


IMPIAN GAZA... PALESTIN

KASIHAN TUAH KASIHAN JEBAT

DULU KINI

KAU, AKU, SAMA

HARI BINGIT

AKU SEDANG PUASA

ANDAI KATA AKU PERGI DULU



4 comments:

  1. sebelum aku kenal nuffnang, tujuan aku berblog hanya utk luahkan pandangan / pendapat aku sahaja..tapi sehingga skrg, aku masih luahkannya hehehehee

    ReplyDelete
  2. SAHROMNASRUDIN : KIRANYA PENDIRIAN AWAK TIDAK BERUBAH SEHINGGA KINI LAH YE.. :)

    ReplyDelete
  3. Dulu masa sekolah mmg saya minat dgn sajak ni tp bila dh lama tinggalkan alam persekolahan, minat tu pun hilang gitu je..

    ReplyDelete
  4. AZZEY : HUI.. MINAT SAJAK JUGAK KE.. :)

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...