Saturday, February 5, 2011

MESIR BERGOLAK






Gambar : Pakcik Google

Betul-betul punya besar krisis yang dibuat penyokong anti-residen Mesir, Hosni Mubarak. Inilah yang berlaku apabila rakyat bersuara. Dan inilah yang dikatakan kebebasan bersuara yang dilaung-laungkan oleh Barat. Pada pendapat peribadi akulahkan.., kebebasan bersuara ini boleh, tapi tetap tertakluk dengan peruntukan yang ada dalam undang-undang. Kalau macam ni, senang sajalah. Mana-mana negara yang tidak suka Presiden atau Perdana Menteri, mereka boleh buat demontsrasi jalanan macam ni dan tidak perlu adakan pilihanraya. Kalau dah kacau bilau macam ni, siapa susah? Orang ramai susah, ekonomi tidak dapat dijana, pelancongan lumpuh dan pelbagai-bagai perkara negatif berlaku.

Aku cakap macam ni bukan bermaksud aku ni pro Hosni Mubarak. Tapi bagi aku, ada pelbagai cara lain yang boleh dibuat selain menimbulkan huru hara macam ni.. Masih ada ruang perbincangan. kalau nak gulingkan Presiden pun ada lagi cara yang lebih sopan. pasti ada cara yang terbaik yang boleh dilakukan.

Harapan aku, semoga krisis ini cepat dapat diatasi. Jagan sampai lebih banyak pertumbahan darah berlaku. Si Hosni Mubarak ni pon satu, kalau rakyat dah suruh turun tu, lepaskanlah saja jawatan tu..



6 comments:

  1. orang hati dah buta, mane nak peduli negara sendiri huru hara sekali pun

    ReplyDelete
  2. Sebab pemimpin degil tak nak turun ler yang jadi macam ni..orang suh turun baik2 tak nak...dah jadi macam ni pon tak nak turun, inikan pula secara baik. Mujur negara kita tak jadi macam ni

    ReplyDelete
  3. Aku sokong kau geng sal kebebasan bersuara tertakluk dengan peruntukan. Sebab mulut manusia nie susah nak ditutup

    ReplyDelete
  4. BAZILAH : HUH.. DASYAT.. BUTA HATI BUTA MATA TU.. ERM.. ADA KEBENARAN JUGAK..

    AMRY : SYUKUR, MALAYSIA PUNYA RAKYAT "BAIK2 "JE.. :)

    UMS : TERIMA KASIH KERANA MENYOKONG.. :)

    ReplyDelete
  5. Nasib baik juga dah ramai pelajar Malaysia yg slmt pulang ke sini...alhamdulillah....

    ReplyDelete
  6. AZZEY : ALHAMUDLILLAH.. DENGAN USAHA KERAJAAN MALAYSIA YANG PRIHATIN..

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...