Thursday, February 10, 2011

KISAH DI SEBALIK KEMENANGAN MALAYSIA KE ATAS HONG KONG

Wowww.. Yahoooo.. Horayyy.. Malaysia menang. Menang menewaskan Hong Kong dengan jaringan 2 - 0. Sangat puas hati menonton permainan pasukan Harimau Malaya sekarang (walaupun hanya menonton di rumah). Sejak dari jadi juara Piala Suzuki AFF tempoh hari sehingga sekarang, prestasi pasukan negara begitu baik dan boleh dibanggakan.

Semua pemain Malaysia dilihat begitu bersemangat dan penuh "confident" dalam perlawanan malam tadi. Pemain-pemain dapat memegang bola dengan baik, hantaran juga baik dan tidak banyak hilang bola dari kawalan kaki. Inilah yang diharapkan oleh para penyokong Harimau Malaya selama ini. Peningkatan sebeginilah yang dinanti-nantikan, sejak sekian lama bola sepak Malaysia menghadapi zaman kemerosotan.

Gol-gol yang dijaringkan masing-masing oleh Safiq Rahim dan Amirul Hadi merupakan gol padang yang begitu menarik hasil dari idea yang bernas pemain. Kerajinan dan semangat berani mencabar merupakan kunci kepada gol-gol yang dijaringkan oleh mereka berdua.

Diharap selepas ini semua pemain dapat mengekalkan permainan seperti ini dan terus meningkatkan prestasi masing-masing sekaligus meningkatkan kembali "ranking" pasukan Harimau Malaya dalam arena bola sepak. MALAYSIA BOLEH!!!





11 comments:

  1. Ni game mlm tadi ye...tahniah utk pasukan Malaysia....:)

    ReplyDelete
  2. FADHEELA : APESAL LAH TAK TENGOK.. RUGI OOOO.. SAYA SIAP BELI KACANG TENGOK DEPAN TV.. :)

    ReplyDelete
  3. @RTZAM : YES.. MALAYSIA ALWAYS BOLEH..

    ReplyDelete
  4. tahniah harimau malaya... pas ni perzim boleh buat pameran pulak ni

    ReplyDelete
  5. apalah tengok depan tv sambil makan kacang. Gi tengok live baru best, tp yg x best tiket mahal sangat. Lepas ni aku nak tulis surat kat FAM turunkan harga tiket RM 10 - Rm 15 je, baru ramai orang nak datang.
    Kalau nak join moh kita gi stadium cheras lak tgk game Harimau Malaya vs Pakistan lak, Amacam,ada berani.

    ReplyDelete
  6. APAI.. APESAL DIA MAIN KAT CHERAS? MEMANG RASA NAK TENGOK NANTI..

    ReplyDelete
  7. lawan hongkong, hokngkong kalah, lawan pakistan, pakistan kalah. bwahahahah pasukan seterusnya yg akan menerima cakaran harimau apa agaknya ya??

    ReplyDelete
  8. TARABASING : HARAP-HARAP LEPAS NI MENANG JUGAK.. MALAYSIA BOLEH LAH.. :)

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...