Thursday, January 27, 2011

ORANG PENDIAM LEBIH TERSIRAT


Bak kata pepatah, diam-diam ubi berisi. Apa yang berisinya tu? Erm.. Kalau manusia pendiam pula adakah mereka juga berisi? Ya, memang berisi, berisi dengan seribu satu persoalan yang tersirat.

Mengikut beberapa pengalaman dan pemerhatian yang telah lakukan, orang yang pendiam ini sebenarnya berani. Tetapi dia tak suka menunjukan keberanianya kerana di dalam dirinya ada suatu perasaan tidak mahu menonjolkan diri. Seperti orang-orang terdahulu, orang yang berilmu tidak mahu menunjukan ilmu yang ada di dalam diri, sebaliknya dia suka mendiamkan diri dan hanya menggunakan ilmu tersebut semasa saat yang betul-betul diperlukan.





Selain itu, orang yang pendiam ni juga ada yang pemarah atau panas baran. Dia tidak menunjukan sikap marah atau panas barannya itu kepada sesiapa sekiranya dia masih boleh menahan marah. Tetapi kalau sudah sampai ke tahap kemuncaknya, dia akan menunjukan sikapnya yang sebenar sehinggakan orang di sekelilingnya tidak menyangka dia bersikap demikian.

Orang pendiam juga adalah manja sebenarnya. Dia suka dirinya dibelai, dikasihi dan dipujuk rayu. Jadinya, kepada yang ada pasangan yang begini, belailah, kasihilah dan pujuk rayulah dia (dah kawin je, belum kawin jangan buat), kerana dia memang suka diperbuat sebegitu rupa.

Siapa yang rasanya diri dia pendiam tu ada betul tak aku cakap ni? Siapa sokong angkat kaki... :p

6 comments:

  1. PANGLIMA : AKU TAHU KO PENDIAM.. MANJA LAGI TU.. HAHAHAH

    ReplyDelete
  2. aku pon pendiam gak bro...memang betul la apa yang ko cakap tu.. hehehe

    ReplyDelete
  3. AMRY : HAHA.. AKU TAK CAKAP AKU PENDIAM.. HEHE. KO NI PENDIAM RUPANYA ERK.. DIAM-DIAM UBI BERISI LAH TU..

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...