Monday, January 3, 2011

3 KATEGORI JODOH

Aku ada menonton satu segmen motivasi di televisyen baru-baru ni, tapi lupa pulak rancangan apa. Pakar motivasi tu ada menerangkan 3 kategori jodoh manusia :

1. Jodoh oleh Syaitan

Pasangan yang berkahwin setelah pernah berzina / membuat maksiat sesama pasangan tersebut.





2. Jodoh oleh Jin

Jodoh yang diperolehi dari amalan-amalan seperti penggunaan Minyak Dagu, Nasi kangkang dan sebagainya.

3. Jodoh oleh Allah

Jodoh yang berlandaskan suruhan dan amalan-amalan / garis panduan Islam.

So, korang mahu pilih yang mana?



13 comments:

  1. dah x de jodoh...

    ReplyDelete
  2. Kesian ko panglima.. Mana pegi jodoh ko..

    ReplyDelete
  3. yuhu...dalam syurga cinta pon ade skrip nie=)

    ReplyDelete
  4. Tak bernama : Aiseyman.. Betul la tu.. Bukan segmen motivasi yang aku tengok.. Aku tengok Syurga Cinta kot..

    ReplyDelete
  5. jauh lari tu bro, dari movie teepas ke rancangan motivasi. hehe

    ReplyDelete
  6. fairusmamat; Jodoh oleh Allah yg terbaik...:)

    ReplyDelete
  7. Kalau ditanya, semua org mau jodoh dr allah. tp hakikatnya jodoh oleh setan sdg berleluasa d negara kita. buktinya kes buang bayi berlaku d mana2.

    ReplyDelete
  8. Tapikan, susahnya kalau kita betul2 nak jodoh dari ALLAH...

    ReplyDelete
  9. aizasahree : Pokok pangkalnya hati mahu suci..

    ReplyDelete
  10. dlm filem syurga cinta pun ade gak psl hal nie.. hehe..

    ReplyDelete
  11. ZIE : BETUL LAH TU.. SAYA YANG SILAP.. INGATKAN TENGOK RANCANGAN MOTIVASI HARI TU.. :p

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...