Wednesday, October 27, 2010

TAMATLAH RIWAYAT SOTONG PAUL

Paul the "bomoh"

Tak ku sangka, sotong bernama Paul yang dikatakan sangat "ong" yang boleh meramalkan keputusan perlawanan bola sepak Piala Dunia yang lalu telah mati dalam aquarium tempat tinggalnya di Jerman. Ingatkan keballah sotong ni sampaikan tak boleh mati. Iyalah, sotong bomoh la katakan. Takziahlah kepada pemilik sotong terbabit. Kalau tahu nak mati tu kenapalah tak terus ambil dan buat Sotong Goreng Tepung, pasti lazat. Agak-agaknya binatang apalah pulak penganti Paul sebagai peramal bola sepak Piala Dunia akan datang.

Paul the "sotong goreng tepung"

Gambar : Ehsan "Google Image"










23 comments:

  1. hahahaha..tuh la kan. takziah lerr kat pemilik si paul nih.

    ReplyDelete
  2. Red : Kesian dia..

    Wawa : Goreng pon sodap

    ReplyDelete
  3. makan pun sedap kan ..... anak saya pun gemar sotong ni ....:-)

    ReplyDelete
  4. jery : Memang sedap.. Cicah dengan sos cili.. Peh.. Meleleh.

    ReplyDelete
  5. Perghh!!memang layan lah kalau makan paul goreng tepung!!huhuhu!!

    ReplyDelete
  6. Landax : bawak sotong paul tu ke medan ikan bakar terapung kat umbai, suruh diorang masakan.. Mesti marii...

    ReplyDelete
  7. setuju... bawa kat sajian ummie, buat goreng tepung

    ReplyDelete
  8. Whoaaa.... sotong nie ... goreng pun sodap.... !!!

    ReplyDelete
  9. Dah sampai ajal la si sotong nie yea....

    ReplyDelete
  10. setiap yg hidup pasti akan mati...
    nasib2 jer ramalan dia kena..

    paul dh pun selamat...

    ReplyDelete
  11. kesian paul...ramai org syg dia nie, nak mkn pon tak sampai hati...silap2 di awetkan pastu letak dlm muzium...

    ReplyDelete
  12. Hazman : Memang sodap.

    Kisah sensasi : Sakit tua kot sotong ni.

    Miss Annaz : Selamat kembali ke dalam perut.. Yummy..

    Intan : Letak kat muzium sayalah.. :)

    ReplyDelete
  13. ish,kesiannyer!!!!! sayang kat die.die bomoh aww!!hehehehe

    ReplyDelete
  14. Lizz : ape nak kesiannya. Padan la muka. Orang sampai syirik percayakan sotong tu..

    ReplyDelete
  15. wah..sotong goreng ni nampak enak..cicah ngan kuah lada,besh nih!!!

    ReplyDelete
  16. Dayah : Innalillah juga ke utk sotong?

    ReplyDelete
  17. ada sotong pulak jd tukang tilik...kang doh mati sotong tu!

    ReplyDelete
  18. perghhh aku prefer sotong (nipis) bergula...

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...