Monday, October 4, 2010

SAYANGI MAT REMPIT PART 2

Baru-baru ini aku ada mengeposkan entry berkenaan Mat Rempit yang basah ketika hujan. Hari ini aku mahu menceritakan pula perihal Mat Rempit yang bersikap Kamikaze. Apa yang Kamikazenya? Yang Kamikazenya ialah aksi-aksi Mat Rempit di jalanan yang tidak sayangkan nyawa mereka.


Nak diceritakan, satu malam aku hendak pergi bermain futsal, dalam perjalanan dan sampai ke suatu simpang, dengan tak semena ada dua biji motorsikal terus keluar tanpa mempedulikan aku yang begitu hampir dengan mereka. Terperanjatlah juga aku masa tu. Itu tak kisah lagi, sebuah motorsikal yang ditunggang Mat Rempit tu terus melakukan aksi wiley sambil membawa penumpang di belakangnya. Peh, berani sangat mereka ni. Aku dengan rasa hormatnya memperlahankan kereta dan memerhati saja Mat Rempit tu wiley beberapa kali.


Aku perlahankan kereta sebenarnya bukan kerana hormatkan dia, tapi aku sayangkan nyawa dia. Seandainya dia terjatuh, pastinya aku akan gelek dia di tengah jalan. Aduhai.. Wahai Mat Rempit sayangilah nyawa anda. Kami semua sayangkan anda, anda masih muda, perjalanan anda masih jauh.


Kalau nak melakukan aksi-aksi lagak ngeri macam itu, seharusnya Mat-Mat Rempit ini melakukan dengan cara profesional, buatlah di Fun Fair ke, di Sarkis ke, di suatu karnival ke, barulah orang lain kagum. Duit pun dapat. Dapat jadi terkenal. Ini tak, buat aksi di jalanan. Kalau jatuh, mati. Orang akan gelar mati katak. Mak bapa juga yang susah.


Cukuplah wahai Mat Rempit. Cukuplah dengan hanya itu sahaja yang dipaparkan kepada kami, kami tak kagumpun melihat aksi anda di jalanan. Malahan ada yang menyampah melihat anda. Tapi apa-apapun, kami semua sayangkan nyawa anda. Sayangkan keselamatan anda.




No comments:

Post a Comment

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...