Wednesday, October 27, 2010

PENGALAMAN BERSAMA MAYBANK2U


Perbankan melalui talian telah lama diperkenalkan oleh syarikat-syarikat bank yang terdapat di Malaysia. Bagi aku yang gaji melalui melalui Bank Maybank agak selesa dengan sistem perbankan internetnya iaitu Maybank2u.com. Sudah lama aku menggunakan perkhidmatan ini dan ia begitu memudahkan segala urusan pembayaran.

Pengalaman aku menggunakan Maybank2u.com adalah bermula pada tahun 2006 lagi. Dengan perkhidmatan yang tersedia aku kebiasaannya akan menggunakan perkhidmatan ini untuk membayar bil air dan eletrik, membayar bil Astro, bayar bulanan kereta, bayar pinjaman PTPTN, membeli top up kredit dan juga memindahkan wang pada akaun lain.

Bagi aku, perkhidmatan ini memang berbaloi dan menjimatkan masa dan ruang, di mana dengan satu klik sahaja aku boleh menyelesaikan segala pembayaran tanpa beratur di kaunter, tanpa menunggu mendapatkan parkir mahupun bersesak-sesak di suatu tempat.

Bagi yang belum pernah menggunakan perkhidmatan perbankan dalam talian, aku sarankan agar menggunakan perkhidmatan ini. Bukan aku nak promote Maybank, tapi mana-mana bank pun boleh dan ada perkhidmatan seperti ini. Jadilah pengguna yang bijak.

Bagi yang baru-baru nak cuba tu, pastikan transaksi dibuat dengan teliti dan betul. Jangan layan segala email dari mana-mana pihak yang memahukan kata laluan dan nombor pin anda, takut-takut duit kita pula yang kena kebas nanti. Yang pastinya, kalau kita ikut segala arahan yang ditetapkan, insyaallah segalanya selamat.

Akhir kata, buat apa nak bersusah-susah kalau dah ada yang boleh menyenangkan.

Gambar : Ehsan "Google Image"





4 comments:

  1. maybank THE BEST! aharkss...salah sorg pelanggang maybank :P

    ReplyDelete
  2. tul tu, sekarang ni semuanya maju, kalau tk guna rasa rugi pula, saya pun berurusan dengan perbanking internet sahaja, tak perlu nk beratur

    ReplyDelete
  3. Jer : Ya betul.. aku bagi 10 markah penuh..

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...