Monday, October 18, 2010

HOME MADE ICE CREAM (DO IT YOURSELF)


How to make ice cream by yourselff? Peh, speaking London lah pula. Hari ni aku nak ajar bagaimana nak buat ais krim hanya di rumah anda. Resepi ni aku dapat dalam majalah PA&MA, tapi aku sendiri tak pernah buat.. Hehe jangan marah ye..

Mula-mula kita kena sediakan 1 cawan susu berperisa (tak kiralah susu perisa strawberi, susu perisa coklat atau perisa kopi) dan 1 cawan coffee mate. Selepas itu kita campurkan susu berperisa tersebut dengan coffee mate dan kisarkan sehingga berbuih. Setelah itu masukkan ke dalam bekas dan simpan di peti sejuk (tempat ais).

Setelah campuran susu berperisa dan coffee mate tersebut beku, kita keluarkan dari bekas dan kisar semula dengan menggunakan alat pengisar. Selepas tu bolehlah ia dihidangkan dan bolehlah makan.

Nampak macam sedapkan? Lepas ni bolehlah kita sama-sama cuba resepi ini di rumah masing-masing. Pasti lazat. Yummmmmyy...




No comments:

Post a Comment

Komen saja... Jangan segan-segan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...